مهم ترین نکات خانه داری
نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروز قصد داریم تا به بررسی مهم ترین نکاتی که باید آن در خانه داری آن ها را رعایت بکنید ، بپردازیم و آن ها را بررسی بکنیم. دانستن راز ها و نکات خانه داری باعث می شود تا راحت تر بتوانید کار های خود را با سرعت بیش تری انجام بدهید و زمان بیش تری برای خودتان ذخیره بکنید. به طور مثال در ادامه به شما روش هایی یاد خواهیم داد همانند تمیز کردن شیشه ، استفاده از هواگیر به جای لوله ی جاروبرقی و... را به شما اموزش خواهیم داد تا هم هزینه ی کمتری بپردازید و هم کار ها را سریع تر پیش ببرید. همچنین در ادامه به بررسی راز های مامان بزرگ ها هم نیز خواهیم پرداخت که از دسته مهم ترین گنجینه های کدبانو بودن می باشد. 

 

1. استفاده از فیلتر قهوه برای تمیز کردن شیشه و آیینه

شاید اصلا به فیلتر قهوه توجه نکرده باشید و خیلی راحت آن را دور بریزید اما اگر یک بار با آن به تمیز کردن شیشه و آینه بپردازید، دیگر هیچوقت آن ها را دور نخواهید انداخت .

2. استفاده از هواگیر در لوله جاروبرقی

با قرار دادن هواگیر در لوله جاروبرقی باعث می شوید که جارو برقی شما ناخودآگاه سکه ها و پول های تان را به درون خود نکشد .

3. تمیز کردن مایکروویو با یک فنجان آب

اگر مایکرویو شما بعد از چند بار استفاده سریعا کثیف می شود ، عصبانی نشوید. یک فنجان آب گرم بردارید و نصف یک لیمو را به آن اضافه کنید و آن را به مدت یک دقیقه درون ماکروویو قرار دهید و سپس آن را بیرون آورده و کل مایکروویو را با دستمال آغشته به این ترکیب تمیز کنید .

4. استفاده از اسفنج های مصرف شده

هرگز مجبور نیستید که به طور مداوم در حال خرید اسفنج و اسکاچ باشید که این کار نه تنها هزینه های شما را بالا می برد، بلکه به طبیعت نیز آسیب وارد می کند . یک یا دو دقیقه این اسفنج ها را درون مایکروویو با دمای بالا قرار دهید تا ببینید که مثل روز اول شده است و تمام باکتری های آن کشته می شود .

5. از یک پاک کننده طبیعی برای کل خانه استفاده کنید.

در این قسمت می توانید کاملا اقتصادی عمل کنید و خودتان پاک کننده بسازید و فقط کافی است که چهار قاشق جوش شیرینی را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید تا یک پاک کننده چند منظوره و طبیعی داشته باشید و سپس آن را روی دستمال ریخته و در هر جای خانه که خواستید، بکشید .

9. استفاده از روغن بچه برای لکه های روی استیل ضد زنگ
روغن بچه فقط برای نرم شدن پوست و تسکین دادن به کار نمی رود. اگر کاپوت ماشین یا دیگر وسایل استیل ضد زنگ با اثرات انگشت کثیف شده باشند، کمی روغن بچه بر روی یک پارچه تمیز قرار دهید و آن را پاک کنید.

10. مسواک کهنه برای تمیز کردن دستشویی
مسواک کهنه خود را دور نریزید - این می تواند یک ابزار واقعاً مفید باشد. آن را در آب جوش آب قرار دهید تا از شر هر گونه میکروب خلاص شوید و از آن برای تمیز کردن جاهایی که جاروبرقی تان به آن دسترسی ندارد، استفاده کنید.

به خصوص در دستشویی، برای تمیز کردن جاهایی که دسترسی خوبی ندارن مفید است، مثل دور اطراف شیر آب و یا فاضلاب.

14. نکات خانه داری پیرامون تمیز کردن لکه های مبل
اگر روی مبل تان لکه ای ایجاد شده است بهتر است پیش از کهنه شدن فکری برای تمیز کردن آن کنید، برای این منظور می توانید از الکل و فرچه ی نرم استفاده کنید، اگر لکه از بین نرفت بهتر است آن را به یک متخصص بسپارید تا مثل روز اول آن را تمیز کند.

18. نکات خانه داری درباره تمیز کردن یخچال فریز
همانطور که میدانید یخچال یکی از مهم ترین وسیله ها در آشپز خانه می باشد و تمیزی و بهداشت آن بسیار حائز اهمیت است و همیشه باید آن را مرتب و تمیز نگه داریم ولی یک سوال اینکه چطور به بهترین شکل ممکن یخچال فریزر خود را تمیز کنیم؟ در مطلب تمیز کردن یخچال فریز مفصل به مطالب زیر پرداخته ایم :

تمیز کردن یخچال حداقل سالی دوبار
تمیز کردن یخچال با جوش شیرین
تمیز کردن درب یخچال
تمیز کردن لاستیک درب یخچال
تمیز کردن فریزر
از بین بردن بوی یخچال با قهوه
از بین بردن بوی یخچال با جوش شیرین
چگونه بدنه یخچال را تمیز کنیم؟

 

امیدوار این مطلب به شما در ارتباط با یادگیری شما در ارتباط با مهم ترین نکات خانه داری کمک کرده باشد.

 

 





:: برچسب‌ها: مهم ترین نکات خانه داری ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: